Tinklaraštis

Grandiozinės puotos mitas

Tradicinėje rinkodaroje vyrauja mitas, jeigu nori sėkmingai sukurti „startuolį”, privalai dalyvauti „grandiozinėje puotoje”. Ar tai tikrai yra gera mintis?

Kas yra grandiozinės puotos mitas? Marketingistai šitą išsireiškimą naudoją, kai kalba apie įspūdingas rinkodaros kampanijas, kai vienu metu bandomą būti visur. Esame pastebėję, kad atėję į konkurencingą rinką startuoliai, tik taip bando išsikovoti sau vietą po saulę. Jie sukuria iškilmingus naujo prekinio ženklo atidarymo vakarėlius, išsiperka tradicinės reklamos visas galimas priemones tokias, kaip televizija, radijas, lauko reklama, taip pat nepamiršta ir Facebook, Instagram bei kitų. Išleidžia daugybę pinigų. Bet ar jiems tikrai pasiseka?

Dažna tokia kampanija tiesiog numiršta, ją be įgyvendinant, nes pradeda viskam trūkti biudžeto, nesvarbu kokio dydžio jis be būtų. Nepavyksta nusipirkti geriausių tv laikų, tai tada tenkinasi tik tuo ką gauna. Suinvestuoja į dovanas ir atidarymo vakarėlius į kuriuos ne visada atvyksta pakankamas kiekis žurnalistų, tai iš populiarinti. Galiausiai išleidžia kalną pinigų ir stebisi, kodėl jiems nepavyksta greitai patekti į rinką.

Pagrindinė problema tokių mitų, kad įmonės galvoja, kad bet kokį produktą arba paslaugą galimą parduoti, o tai lemia tik turimų pinigų kiekis. Tačiau šiuolaikinėje visuomenėje „bet ko” nereikia. Rinka yra perpildyta vidutinybių, rinkai reikia geriausių sprendimų, apie kokius galite pagalvoti Jūs.

Rinkodaros inžinieriai nerekomenduoja tradicinės reklamos kanalų ar tokių sprogimų patekti į rinką. Jie siūlo pažinti savo klientą, o produktą tobulinti tol kol bus patirta neabejotina sėkmė. Ir tai nėra tik sėkmė, tai yra darbas, kuris remiasi požiūriu, kad viskas ką parduodi turi būti reikalinga tavo klientui. O reklamuotis reikia tik ten, kur yra tavo tikslinis vartotojas. Jeigu dar nežinai, kur tavo auditoriją galima rasti, vadinasi, tu negali savo produkto reklamuoti, nes tiesiog tavo bandymai, gali būti nevaisingi.

Mąstyk kitaip…